sobota, 22 lipca 2023

Huraaa! "Doll Tour" zn贸w w Cieszynie!

Cze艣膰, Kochani 馃榿

Dzisiaj przywitam Was ja, czyli Basia Podr贸偶niczka. Och, uwielbiam poznawa膰 nowe miejsca, ale lubi臋 te偶 odwiedza膰 ju偶 wcze艣niej poznane 馃槉

W ramach projektu "Doll Tour Poland 3" dotar艂am zn贸w nad sam膮 granic臋 z Czechami.

W Cieszynie jestem po raz drugi. Ola przywita艂a mnie bardzo serdecznie i od razu zaprowadzi艂a do pokoju go艣cinnego, abym odpocz臋艂a po podr贸偶y. Oczywi艣cie spotka艂am te偶 przyjaci贸艂 poznanych poprzednio, z kt贸rymi wspaniale sp臋dzi艂am popo艂udnie i wiecz贸r. Ola zapowiedzia艂a, 偶e na niedziel臋 zaplanowa艂a dla mnie jak膮艣 niespodziank臋...bardzo jestem ciekawa, co to b臋dzie?




W niedziel臋 obudzi艂am si臋 wczesnym rankiem. Przy 艣niadaniu Ola powiedzia艂a, 偶e zrobi艂abym jej wielk膮 przyjemno艣膰, gdybym zgodzi艂a si臋 wzi膮膰 udzia艂 w zorganizowanej przez Ni膮 sesji fotograficznej. 

Posz艂y艣my wtedy do garderoby, aby wybra膰 stroje, kt贸re mi si臋 spodobaj膮. 

Bardzo mnie ta propozycja ucieszy艂a, bo od niepami臋tnych czas贸w chadzam jedynie w portkach a przecie偶, jak ka偶da dziewczyna, lubi臋 jednak od czasu do czasu za艂o偶y膰 kobiece ciuszki :)





Ola wraz z Carnaval zaj臋艂y si臋 moj膮 fryzurk膮. Upi臋艂y mi w艂osy zaplataj膮c cieniutkie warkoczyki i ozdabiaj膮c delikatnymi kwiatuszkami. Troch臋 si臋 przy tym nam臋czy艂y (raz pad艂o nawet niecenzuralne s艂owo), bo moje w艂oski s膮 proste i ma艂o podatne na uk艂adanie.

Pojechali艣my do Ko艅czyc Ma艂ych, gdzie usytuowany jest Zamek na Bagnach. To pi臋kna budowla, kt贸rego historia si臋ga XIV w. Przez lata by艂 parokrotnie przebudowywany, nawet teraz trwa remont i nie ze wszystkich pomieszcze艅 mogli艣my skorzysta膰. 

Pogoda dopisa艂a. Dzie艅 zapowiada艂 si臋 pi臋kny a na niebie nie by艂o ani jednaj chmurki. Nie by艂o na co czeka膰, od razu przyst膮pi艂y艣my do pracy. 

Sesja w takim miejscu okaza艂a si臋 bardzo przyjemnym prze偶yciem. Spacerowali艣my wok贸艂 Zamku, r贸wnie偶 wok贸艂 jeziora a wszystko odbywa艂o si臋 bardzo naturalnie, w cudownej atmosferze.





 P贸藕niej Carnaval pomog艂a mi si臋 przebra膰 w drug膮 sukni臋. 

Niebiesk膮 wybra艂am ze wzgl臋du na kolor moich oczu a t臋 drug膮 dlatego, 偶e przypomina艂a mi ogr贸d pe艂en letnich, kwitn膮cych kwiat贸w 馃挳馃

Czu艂am si臋 w niej znakomicie! Materia艂 by艂 delikatny, lej膮cy, dobrze si臋 uk艂ada艂 na sylwetce. Poczu艂am si臋 w niej jak Pani na W艂o艣ciach 馃槉

Jakie偶 by艂o moje zdziwienie, kiedy nagle podszed艂 do mnie nieznajomy ch艂opak i wr臋czy艂 mi... bukiet pi臋knych r贸偶! Normalnie mnie zamurowa艂o! Jeszcze teraz mam g臋si膮 sk贸rk臋 jak o tym pomy艣l臋! By艂am tak zaskoczona, 偶e jedynie zdoby艂am si臋 na skromne: "dzi臋kuj臋"...

Ola nie straci艂a g艂owy i nie zastanawiaj膮c si臋 d艂ugo zapyta艂a, czy pozwoli艂by si臋 sfotografowa膰. Zgodzi艂 si臋 od razu! 

By艂 ogrodnikiem, kt贸ry opiekuje si臋 przyzamkowym ogrodem. 

Powiem Wam, 偶e od tego momentu przyjemno艣膰 udzia艂u w sesji by艂a podw贸jna馃槃

W jego towarzystwie czu艂am si臋 znakomicie, jakbym zna艂a go od dawna! By艂 艣mia艂y, dowcipny a przy tym ca艂kiem przystojny, nie s膮dzicie? 馃構馃槈









Ola zrobi艂a chyba setki zdj臋膰 a czas up艂yn膮艂 nam naprawd臋 przyjemnie i strasznie szybko! 

Powiedzia艂abym, 偶e za szybko! 

W ko艅cu zdj臋艂am sukni臋 i za艂o偶y艂am swoje cywilne ciuszki. 

Zrobili艣my sobie w tr贸jk臋 jeszcze jedno wsp贸lne zdj臋cie, wymienili艣my si臋 numerami telefon贸w i - niestety - musieli艣my wr贸ci膰 do domu...



Po偶egnali艣my si臋 a ja mog艂am zabra膰 ze sob膮 jedynie niezapomniane wspomnienia i ... bukiet r贸偶owych r贸偶.


 


Ostatnie zdj臋cia na tle Zamku i ruszyli艣my w powrotn膮 drog臋...



 

 

By艂am strasznie zmordowana i ca艂膮 tras臋 odpoczywa艂am le偶膮c na mi臋kkiej torbie Oli...

 

 

 

馃崕馃崗馃崊馃崘馃崚馃崓馃崜馃崐馃崏馃崍馃崁馃尳

Jednak to nie by艂 koniec niespodzianek. Kolejn膮, kt贸r膮 na pewno d艂ugo zapami臋tam, by艂a wycieczka nad jezioro Ton w Goleszowie. To niewielka miejscowo艣膰 po艂o偶ona niedaleko Cieszyna. Jezioro, a w艂a艣ciwie sztuczny zbiornik wodny, nosi nazw臋 "Szmaragdowego", ze wzgl臋du na kolor wody. Za艣 nazwa "Ton" pochodzi z j臋zyka niemieckiego od nazwy "Ton-erde" czyli glina. Ta z kolei by艂a potrzebna do produkcji cementu. W wyrobisku z czasem zacz臋艂y gromadzi膰 si臋 sp艂ywaj膮ce wody, kt贸re w ko艅cu wype艂ni艂y kamienio艂om, tworz膮c sztuczne jezioro. Teraz jest w u偶ytkowaniu Towarzystwa W臋dkarskiego i jest to naprawd臋 miejsce, gdzie mo偶na dobrze wypocz膮膰. 

 

Ola, widz膮c, 偶e obie z Carnaval jeste艣my ju偶 troch臋 zm臋czone, da艂a nam woln膮 r臋k臋. Mog艂y艣my robi膰 to, na co mamy ochot臋. Obesz艂y艣my jezioro wok贸艂, ale p贸藕niej by艂o ju偶 tak gor膮co, 偶e szuka艂y艣my tylko cienia.

To by艂 czas na ploteczki, opowiadania i szeptania...o czym i o kim? No a jak my艣licie? O ogrodniku!



Patrz膮c na to pi臋kne, Szmaragdowe Jezioro, zrobi艂o mi si臋 troszk臋 smutno. Pomy艣la艂am sobie, jaka szkoda, 偶e trzeba b臋dzie si臋 wkr贸tce spakowa膰 i po偶egna膰 z tymi pi臋knymi miejscami, z Ol膮 i z przyjaci贸艂mi z Cieszyna. Nie jestem pewna, czy przystojniak z zamkowego ogrodu, kt贸ry podarowa艂 mi ten pi臋kny bukiet r贸偶, kiedy艣 do mnie napisze albo zadzwoni...

Zobaczymy, czy ta znajomo艣膰 przetrwa. Na pewno zasuszony bukiet mi b臋dzie przypomina艂 o fajnych chwilach, kt贸re tu prze偶y艂am a wspomnienia zostan膮 na zawsze...

C贸偶, Kochani!

Nied艂ugo ruszam w dalsz膮 drog臋!

Tym razem plan w臋dr贸wki prowadzi mnie do Pawonkowa, do mojej imienniczki Basi.

Tak wi臋c: Ahoj, Przygodo! Ruszam na spotkanie!

Wasza Basia 馃槃




Ps. Kochana Basiu. By艂o mi ogromnie mi艂o go艣ci膰 Ci臋 u nas w Cieszynie. Jeste艣 wspania艂膮, urocz膮 i bardzo towarzysk膮 dziewczyn膮. 呕ycz臋 Ci du偶o rado艣ci, czerpania przyjemno艣ci z podr贸偶y i poznawania na swojej drodze samych dobrych i uczciwych ludzi! 

U艣ciski Basiu i je艣li znajdziesz czas i ochot臋,wracaj do nas w przysz艂ym roku.

Ola i Przyjaciele 馃挅




13 komentarzy:

  1. 艢wietny wpis! Czyta艂o si臋 go bardzo przyjemnie. Lalki i widoki pi臋kne, a ogrodnik... ;-) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Ciesz臋 si臋 bardzo, Annette;-)
      "Pozwoli艂am" Basi wypowiedzie膰 si臋 na temat pobytu u nas, z czego skorzysta艂a bardzo ch臋tnie. No c贸偶...w sprawie ogrodnika nie b臋d臋 si臋 wypowiada膰. Zobaczymy, czas poka偶e :))) U艣ciski!

      Usu艅
  2. Cudowne zdj臋cia plenerowe z podr贸偶y! A偶 zazdroszcz臋 Basi Podr贸偶niczce, ma okazj臋 zobaczy膰 takie pi臋kne miejsca i w dodatku dostaje pi臋kne kreacje, spotyka przystojnych nieznajomych i jest obsypywana r贸偶ami :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Basi zazdro艣ci chyba ka偶dy. Ma wielkie szcz臋艣cie, 偶e zosta艂a wybrana do takiego projektu. Zwiedzi艂a tyle miejsc, spotka艂a i pozna艂a tylu ludzi i tyle lalek, 偶e g艂owa ma艂a! Wsz臋dzie ma przyjaci贸艂 i z wielk膮 serdeczno艣ci膮 j膮 przyjmuj膮 i goszcz膮 :-)
      Dzi臋kuj臋, Neytiri, 偶e zdj臋cia Ci si臋 podobaj膮 i 偶e odwiedzi艂a艣 m贸j blog :)))
      Serdecznie Ci臋 pozdrawiam!

      Usu艅
  3. Ugo艣ci艂a艣 Basi臋 tak po kr贸lewsku, 偶e za rok na pewno b臋dzie chcia艂a do Cieszyna wr贸ci膰 i to nie tylko dla osza艂amiaj膮cego ogrodnika :)! Nic dziwnego, 偶e 偶al jej by艂o wyje偶d偶a膰. Ostatnie zdj臋cia rzeczywi艣cie tchn膮 melancholi膮.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Witaj Chiriann, szuka艂am pomys艂u na t膮 wizyt臋 i przegl膮daj膮c jej Dziennik (osza艂amiaj膮co wspania艂y!) zauwa偶y艂am, 偶e Basia rzadko pokazuje si臋 w sukienkach a ju偶 w d艂ugich sukniach to chyba w og贸le. I tak powsta艂a historia o zamku, ogrodniku i bukiecie pi臋knych r贸偶owych r贸偶 :)))

      Usu艅
  4. No 艂adnie. Ach ta Ba艣ka. Teraz ogrodnik, tak? xD

    Panna wygl膮da zjawiskowo w Twoich kreacjach.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Taka to z niej kokietka :))) Czy znajomo艣膰 przetrwa...zobaczymy, cho膰 my艣l臋, 偶e to wakacyjne zauroczenie :-)
      Dzi臋kuj臋 Joasiu i pozdrawiam serdecznie :-)

      Usu艅
  5. Ale偶 wspania艂y czas Basia sp臋dzi艂a u Ciebie, podobaj膮 mi si臋 wszystkie zdj臋cia, ale najbardziej to te w d艂ugich sukniach 馃槏no i ten p贸艂nagi ogrodnik 馃槈

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Basia podr贸偶niczka te偶 ma ch臋tk臋 na sesj臋 w d艂ugich sukniach, przynajmniej to szepn臋艂a mi na uszko :-)

      Usu艅
  6. Dzi臋kuj臋, 偶e tak dobrze ugo艣ci艂a艣 Ba艣k臋 馃┓

    OdpowiedzUsu艅
  7. Ta to si臋 napodr贸偶uje... Zazdroszcz臋. I jeszcze ma okazj臋 pozna膰 ogrom fajnych lalkowicz贸w z Polski.

    OdpowiedzUsu艅