piątek, 23 czerwca 2023

Krok po kroku

Nie mogę uwierzyć, że moja przygoda z lalkami w tym roku będzie miała swoją 10 rocznicę.

Kiedy to przeleciało, naprawdę nie wiem. Nadal doskonale pamiętam swoje pierwsze, kupione po przecenie, prześliczne, artykułowane Barbioszki: Teresę i Raquelle Fashionistas. Zauroczyły mnie, to pewne i to zauroczenie trwa do dziś, choć zmieniło nieco charakter. Lalek jest sporo i część mieszka w pudłach, niestety. Żałuję, ale na razie nie mam koncepcji, aby je wyeksponować w moim mieszkaniu.

Nie sposób też naraz przebierać wszystkie zgromadzone lalki (a kiedyś było to możliwe ze względu na ich małą ilość) i robię to tylko na potrzeby sesji zdjęciowych, które nadal uwielbiam czynić ;-)

Przez te 10lat nie tylko kupiłam ogrom pięknych lalek, ale też wykonałam dla nich całe mnóstwo ubranek. Nie ukrywam, że najlepiej czuję się w szydełkowaniu i dzierganiu na drutach, choć nieraz podejmowałam próby uszycia stroju, z różnym skutkiem. 


Przez ostatnie tygodnie szydełkowałam co nieco i dziś chciałabym Wam to zaprezentować.


Staram się zawsze, aby grubość kordonka była optymalna do skali lalki, bo ubranko wtedy prezentuje się dobrze. Od wielu lat jestem wierna kordonkowi bawełnianemu, merceryzowanemu o grubości 50. Świetnie mi się z niego robi koronkę i - moim zdaniem - ładnie wygląda na Barbie.



 

Tym razem spod szydełka wyszła sukienka koronkowa. Prezentuje ją Barbie Koszykarka, lecz na ciałku zwykłym mtm. Ta dziewczyna mnie zadziwia. Na żywo nie prezentuje się tak dobrze, jak na zdjęciach. 

Sukienka jest bez ramiączek, zapinana z tyłu na złote guziczki. Góra dopasowana a dół rozkloszowany, wykonany ozdobnym ażurem z elementami koronki koniakowskiej.


Nieraz przychodziło mi do głowy, żeby podjąć próbę sprzedaży takich strojów. W końcu zdecydowałam, że pojawi się mój sklep na Etsy. Moja ekscytacja miesza się z ogromną obawą, czy podołam i czy w ogóle moje prace zyskają jakieś zainteresowanie. 

Cóż, jeśli nie spróbuję, to się nie dowiem. 😄😊  Sklep już jest, istnieje pod nazwą:


 "ArtStudioOlla123" 



🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼


Kolejną pozycją jest komplet koronkowy, który zaprezentuje Heide. (KOMPLET SPRZEDANY)



 
 
  
 
Zestaw składa się z bluzeczki, spódniczki i majteczek koronkowych.

Bluzeczka z dekoltem, szerokie ramiączka. Zapinana na plecach na 4 guziczki. 
Spódniczka rozszerzana, zapięcie z tyłu na guzik.
Do kompletu majteczki koronkowe. 

Heide prezentuje cały komplet, siedząc na kartonie, w którym zestaw pojedzie do ewentualnego nabywcy z Polski. 
Dla Kupujących z zagranicy muszę zmienić opakowanie na inne. A to za sprawą przepisów dotyczących wprowadzania opakowań na rynki zagraniczne.




 
 
Na razie zmuszona jestem zmienić plany i zaniechać tam wysyłki w opakowaniu prezentowym.

Cóż, nie wszystko udaje się po naszej myśli. 
 
Próbuję poznać wszystkie przepisy i zasady działalności na Etsy, lecz widzę, że przede mną dość długa droga 😏






Tyle przygotowałam na dziś, Kochani. Mam nadzieję, że ubranka koronkowe przypadły Wam do gustu.
Życzę Wszystkim dobrego weekendu, no i zdrówka, jak zwykle. Bo najważniejsze 😍





15 komentarzy:

  1. Piękne stroje, zapisuję sobie namiary do sklepu :) Powinnam sprawić swoim lalkom jakieś urodzinowe prezenty, ponieważ mi też w tym roku stuknie 10 lecie lalkowego hobby i lalkowego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana jesteś, bardzo dziękuję :-) No i oczywiście gratuluję pięknej Rocznicy! Dziesięć lat to już kawał czasu, cieszę się, razem z Tobą :-)
      Uściski gorące!

      Usuń
  2. Twoje szydełkowe ubranka to mistrzostwo świata! Zachwycam się za każdym razem, gdy je oglądam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bez trudu Ci wierzę w kwestii doboru kordonka, bo efekty są nieprawdopodobne - sukieneczki wygladają cudownie koronkowo, tak misternie, że aż trudno uwierzyć, że to taka mikroskala! Sklepik oczywiście zapisuję, choć kupowanie na Etsy utrudnia mi brak PayPala (i obawy przed nim ;)). No i oczywiście ogromne gratulacje rocznicowe! Muszę zerknąć, jak to u mnie wygląda, bo czas naprawdę ucieka niepostrzeżenie :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Chiriann, bardzo mi miło, że mnie odwiedziłaś i cieszę się ogromnie, że propozycje koronkowych ubranek Ci przypadły do gustu. Dziękuję Ci pięknie za gratulacje :) Rzeczywiście powinnaś i u siebie sprawdzić, bo czas strasznie szybko biegnie. Zresztą każda rocznica zasługuje na gratulacje i życzenia :)))
      Pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
  4. Wspaniałe ubranka, podziwiam misterną pracę. Olu gratulacje z okazji pięknej rocznicy oraz otwarcia sklepu. Życzę spełnienia kolejnych marzeń. Ściskam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tyle miłych słów komentarza. Mam nadzieję, że może nie wszystkie, ale choć część moich marzeń się spełni :-)
      Serdeczności Lenko ♥

      Usuń
  5. Na Etsy zajrzałam i... Twoją sympatyczną buzię tam ujrzałam. Trzymam kciuki za udaną sprzedaż tych ślicznych ubranek. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Annette, bardzo dziękuję i tak, rzeczywiście pierwszy raz pokazałam buzię :)))
      Przeczytałam, że zainteresowani lubią wiedzieć, z kim mają do czynienia. Nie wiem, czy to prawda, ale skoro tak piszą, to coś w tym musi być ;-)
      Pozdrawiam gorąco ♥

      Usuń
  6. Cudowne stroje wykonane z sercem. Gratuluję długiego stażu w Fotografii Lalkowej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tyle miłych słów. Serdecznie pozdrawiam 🤗

      Usuń
  7. Serdeczne gratulacje z powodu rocznicy i otwarcia sklepu. Widzę że nasze hobby rozwijało się podobnie- ja też nie zauważyłam że to już 10 lat chowam lalki w pudłach. Mnie niestety nie udało się z Etsy (za dużo zachodu) ale mam nadzieję, że twoje stroje zyskają uznanie, bo są bardzo ładne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Moniko, to bardzo miłe, co piszesz. Nawet się nie obejrzałyśmy a tu bach, strzela nam 10 lat. Również Tobie składam gratulacje, bo to naprawdę piękna Rocznica! Co do Etsy, rzeczywiście to wiele zachodu i przekonuję się o tym codziennie ;-) Skoro jednak zaczęłam, to spróbuję to kontynuować :)
      Pozdrawiam Cię serdecznie :)))

      Usuń
  8. Dekada to kawał czasu. :)

    Twoje koronowe kreacje są po prostu cudowne.

    Trzymam kciuki za sklep! Wiem, że łatwo nie jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymaj, proszę, bo czasem myślę, że nie dam rady. To ciężki i trudny kawał roboty o czym przekonuję się co dnia...
      Dobrze, że to nie jest moje podstawowe zajęcie, bo musiałabym zrezygnować.
      Dziękuję, że tak dobrze oceniasz moje prace, to przyjemne i bardzo pocieszające :)))

      Usuń