sobota, 28 grudnia 2013

Możesz być, kim chcesz ...

          Trafiła mi się ostatnio Barbie Gwiazda Filmowa (y7373). Może się uśmiejecie a może zdziwicie, ale jest to pierwsza moja lalka od Mattela, o tym typie sylwetki. Mam na myśli brak artykulacji. Podeszłam do niej nieufnie, no bo co taka lala może mi zaoferować? Buzia taka trochę zbyt wymalowana (szczególnie jasnoszaroniebieskie oczy z różowym cieniem!), włosy nawet ładne, jasne, miękkie, podatne na układanie, ręce...no cóż, jedna zgięta w łokciu, druga "wyprężona", z odstającą dłonią... Ciałko w porządku ale nogi też takie sztywne, że aż strach!
Prawa lekko ugięta, druga zgina się o milimetry na trzy klik-kliki i to wszystko!
No-myślę sobie - co ja z tobą zrobię? Przypomniałam sobie jednak o mojej biednej Sporty a właściwie o jej główce, która korzystała z artykułowanego ciałka Steffi na zmianę z prawowitą jego właścicielką. Pomyślałam, że zasłużyła sobie, żeby gdzieś "zacumować" i oto ma już Sporty swoje ciałko ( myślę, że jak zdobędę artykułowane - to na pewno jej oddam) Póki co, na razie ma body Gwiazdy Filmowej a to też jest coś!










          Mając już namacalny dostęp do tego modelu, postanowiłam trochę mu się bliżej przyjrzeć.
Nogi lalki są masywniejsze od Fashionistek lecz wcale nie wydają się "klockowate". Są bardziej podobne do prawdziwych (po pierwsze kształt, po drugie wymiary) Zastanowiły mnie stopy. Miękkie tak, że z trudem nakłada się na nie buty.
Następna sprawa, to szersze biodra. Sukienki Fashionistas ciężko było ubrać mojej hybrydzie Sporty.
Ogólnie jednak budowa ciała jest do zaakceptowania a materiał z którego wykonano nogi ułatwia małym dziewczynkom trzymanie lalki (bo właśnie tak większość małych dzieci nosi swoje lalki - trzymając za nogi -nie wiem czemu - i głową w dół!)

          Nie mogłam się powstrzymać i zrobiłam kilka... zdjęć "nowej" Sporty. Bardzo zależało mi na jej "uruchomieniu". Nie dała sporych możliwości, jednak brak artykulacji nadrabiała zalotnym spojrzeniem, przechylaniem głowy i ujmującym uśmiechem...
Przekonałam się przy okazji, że "nieartykułowane", wcale nie oznacza "proste, smutne, bez wyrazu". Rozumiem i szanuję osoby, które kolekcjonują właśnie takie lalki i w nich widzą niezwykły urok.

Oto, co udało mi się z niej "wykrzesać"...
Zapraszam do oglądania.

















          I na koniec jeszcze parę zdjęć w stroju ludowym, cieszyńskim, w wersji z różową zapaską:




       

          oraz w wersji z niebieską zapaską:







Dziękuję, że u mnie gościcie! 
Zapraszam ponownie
olla123



13 komentarzy:

  1. rewelacyjny strój! Bardzo mi się podoba! teraz to już tylko kawalera jej dodać i zatańczyć!
    prawdziwe arcydzieło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj gosiaksz, dziękuję bardzo za Twoje miłe słowa. Co do kawalera...to muszę pomyśleć. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Hola, vaya que has l8grado una sesion de fotos increible, la ropa tejida es hermosa, un beso.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że sesja Ci się podoba i bardzo mi miło, że do mnie zaglądasz! Serdeczne pozdrowienia z Polski!

      Usuń
  3. Feliz 2014 querida amiga de Polonia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Boris Estebitan!
      Tobie i Twojej Rodzinie też życzę Szczęśliwego Nowego 2014 Roku !

      Usuń
  4. Mega cudowny blog!!! Jestem pod wrażeniem :-) Fotki professional, ja dopiero raczkuję w obróbce zdjęć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Barbierella! Dzięki za te pochwały, ale zdaję sobie sprawę z tego, ile nauki jeszcze przede mną. Lubię fotografować a zdjęcia "obrabiam" programem graficznym... i intuicją. Pewnie nie są profesionalne ale mnie się podobają. Jeśli Komuś również, to tym lepiej! Pozdrawiam serdecznie i życzę Szczęśliwego Nowego Roku!

      Usuń
  5. Hello from Spain. she looks like a supermodel. She is very pretty. I really like your outfits. The red dress is fabulous. Nice glasses. Great photo shoot. Happy New Year 2014.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marta! Ubrania nie są nowe, bo nie miałam czasu uszyć nic nowego ale Sporty i tak fajnie je prezentuje. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

      Usuń
  6. Zginanie nóg na parę klików to i tak postęp:) No Barbie Stardoll mogą ruszać tylko rękami. Twoja lalka ma i tak całkiem przyjemne ustawienie rąk. W sam raz do prezentowania ubranek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro tak, to nie mam co narzekać. Człowiek uczy się całe życie i poznaje nowe rzeczy. Dziękuję za odwiedziny
      i pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  7. W stroju ludowym wygląda przecudnie :D

    OdpowiedzUsuń