czwartek, 22 czerwca 2017

Moja OOAK i Nominacja do Liebster Award

           Często oglądam w sieci OOAKi  i to z ogromnym niedowierzaniem, że można stworzyć takie cuda! To już nie lalki, to zjawiskowe postacie, których nie można porównać z żadną inną. Niewprawne oko nie zauważy niezwykłości ale Ci, którym lalkowe hobby uparcie zaprząta głowę, od razu poznają indywidualność i wartość takiej lalki.

Owszem, starałam się kiedyś zrepaintować jedną swoją pannę, ale lepiej o tym nie wspominać...
Zdecydowanie lepiej wyszedł mi reroot, choć pominę milczeniem, ile mnie kosztował bólu palców z powodu niedoskonałych narzędzi i braku oryginalnych pasm włosów.

Jednak cieszę się, że podjęłam ryzyko, które w końcu się opłaciło powstaniem nietuzinkowej lalki.


Moja Akiko nazywała się kiedyś Neko i miała proste, kruczoczarne włosy.
Teraz ma rude pukle o dwóch tonach intensywności koloru.
Nie mając doświadczenia i nieświadoma efektu, podarowałam jej ilość owłosienia, porównywalną nawet z kolekcjonerską Barbie Red Carpet!




Dziś pokażę Akiko na spacerze :-)










Akiko jest odważna. Na spacer wybrała się sama, wcale na nas nie czekając.

Byłam ciekawa, dokąd pójdzie... wybrała Lasek Miejski.
O tak wczesnej porze nie ma tam ludzi i jest cisza i spokój, które tak lubimy.

Świeże, rześkie jeszcze powietrze, poranne tryle ptaków oraz wspaniały widok... czego chcieć jeszcze? :-)


 Uszliśmy ładny kawałek i nagle Akiko wspięła się na stary, porośnięty mchem pniak, po czym usiadła.


Lubi przyrodę, to widać w jej czarnych, jak węgiel, oczach. Kiedy rozglądała się wokół jej twarz pojaśniała z radości :-)









Przeszliśmy przez most nad Olzą i odwiedziliśmy Park Sikory...





Uwadze Akiko nie uszły, niedawno postawione rzeźby z drewna, imponujące i ... dziwne, w pozytywnym tego słowa znaczeniu.






Dwugłowy smok okazał się ławką, na której śmiało można odpocząć oraz zrobić ciekawe zdjęcia.














"Śpiący Pies" oraz Baśniowa Męska Postać z instrumentem przypominającym fletnię, to kolejne ciekawostki przy deptaku po czeskiej stronie Olzy.





W Lasku Miejskim, po stronie polskiej, rosną piękne, stare drzewa. Niektóre mają tabliczki z nazwami, umieszczone dość wysoko, pewnie dlatego, aby nikt ich nie zerwał.

Z niedowierzaniem spostrzegłam (bo chyba nie jest to regułą), że tabliczkę powieszono do góry nogami!
Specjalnie zrobiłam zdjęcie i go powiększyłam :)))



Staw na Campingu "Olza" napełniony już wodą, stanowił fajne miejsce do fotografowania :-)






Rude włosy dodały dziewczynie oryginalności. Lubię ją taką i lubię mieć świadomość, że małe jest prawdopodobieństwo istnienia drugiej takiej lalki :-)


🌄🌄🌄🌄🌄🌄🌄🌄

Jeśli jeszcze Was nie znudziłam to odpowiem krótko na pytania, zadane przez Autorkę Bloga "Happy After Blog", od której miałam zaszczyt otrzymać nominację do Liebster Award.



1.Czy gdybyś mogła przenieść się w czasie i wpłynąć na przyszłość, to skorzystałabyś z tej okazji? Co byś zmieniła?

Raczej nie, skoncentrowana na jednym może zaniedbałabym drugie... Dziś wiem, jakie decyzje były złe, jednak czy wybranie innej drogi dałoby na pewno lepsze efekty? Tego nikt nie wie :-)


2.Wyobraź sobie, że wygrałaś 1000zł i musisz te pieniądze wydać w ciągu jednego dnia. Co byś kupiła?

Pozostanę w temacie lalek, ale nie kupiłabym żadnej, tylko wydała kasę na lepszy aparat fotograficzny. Odpukać, żeby stary nie zrobił mi psikusa :))) Wiem, że musiałabym jakąś kwotę dodać do tego tysiąca, ale z zapartym tchem oglądam niektóre zdjęcia, gdzie tło idealnie się "rozpływa" eksponując modelkę na pierwszym planie... to cudne fotografie :-) Bardzo chciałabym umieć robić takie zdjęcia, ale na moim tego się nie da :-)

3. Bez czego (oprócz tlenu i wody) nie wyobrażasz sobie życia na ziemi?

Pewnie byłoby ciężko, gdybym nagle została pozbawiona dobrodziejstw cywilizacji, mówiąc ogólnie. Mam jednak na myśli komputer i dostęp do sieci. Aha, i może kawy :)))

4. Czy wierzysz w przepowiednie i dlaczego?

Pół na pół. Nie jestem jakoś zakręcona na tym punkcie, ale zdarza mi się wierzyć np. w szczęście czterolistnej koniczynki :-)

5. Gdyby w magiczny sposób mogło pojawić się przed Tobą idealnie przygotowane danie, to co by to miało być?

Uwielbiam placki ziemniaczane, pieczone na blasze z węglowego pieca, z wyrzoskami, takie jak dawno temu robiła moja Babcia :-)

6. Wybierasz ogród warzywny, czy ozdobny?

Ozdobny. Lubię kwiaty, ale jak rosną, ściętych mi po prostu szkoda...

7. Jakie zwierzę jako pierwsze przychodzi Ci do głowy, kiedy pomyślisz o czerwonym kolorze?

Pomyślałam o flamingach, choć przeważa u nich kolor różowy niż czerwony..... a może czerwony kur :)))

8. Gdybyś mogła posiąść jakąś super moc, to co byś wybrała?

Super moc mogłaby mieć nieobliczalne skutki, chyba nie skorzystam :-)

9. Co ekscytującego ostatnio Cię spotkało?

Cóż, na pewno to, że Mąż z uśmiechem ostatnio kupił mi naraz trzy lalki Made To Move, bo powiedziałam, że mi się podobają i mają dobrą cenę :)))

10. Gdzie chętnie spędziłabyś weekend?

Jest mi obojętne gdzie, ważne z kim :)))

11. Wolisz nosić spódniczkę czy spodnie?

Spodnie. Zdecydowanie :-)



Moje pytania dla kolejnych Autorów Blogów są utrzymane w temacie okołolalkowym i są następujące:

1. Czy o Twoim hobby wie cała Rodzina i znajomi?

2. Zdobycie której lalki przysporzyło Ci najwięcej kłopotu i wymagało najwięcej zachodu?

3.Czy wiesz ile masz lalek?

4. Jak często przeglądasz sieć internetową w poszukiwaniu nowych, interesujących lalek?

5. Gdzie trzymasz swój zbiór lalek i czy masz miejsce na ekspozycję wszystkich?

6. Czy zbierasz jedynie lalki, czy jeszcze akcesoria : ubranka, buty, meble, domki, samochody, rowery, konie....?

7. Gdyby można było kupić dioramę bazową, nabyłabyś taką w celu robienia zdjęć?

8. Jakiego używasz aparatu fotograficznego i czy jesteś zadowolona?

9. Co najbardziej lubisz oglądać na blogach innych - nowe lalki, nowe ubrania, sesje z lalkami czy może historyjki z lalkami w roli głównej?

10. Czy uważasz, że pasja lalkowa jest tak samo ważna jak np. modelarstwo lub numizmatyka, czy raczej kryjesz się ze swoim hobby i dlaczego?

11. Filmy fabularne i rysunkowe są często motywacją do tworzenia lalek. Również niektóre znane osoby są pierwowzorem dla twórców lal.  Którą z tych lalkowych postaci  najchętniej przygarnęłabyś pod swój dach ?

             😉😉😉😉😉😉😉😉😉


Teraz czas na nominowanie Autorów Blogów i choć trudno jest mi wybrać, bo wszystkie są bardzo ciekawe, jednak obowiązek nakazuje mi podjąć decyzję:

  Mam nadzieję, że znajdą czas i wezmą udział w zabawie 😊


Pozdrawiam serdecznie, 


35 komentarzy:

  1. Wow !!!! Jestem tu nowa i już takiego zaszczytu dostąpiłam?
    Jej, jak miałabym zrezygnować. Jasne, że się pobawię ;-) Dziękuję !

    A reroot Akiko wyszedł Ci bombowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy był kiedyś "nowy" :)))
      Cieszy mnie, że powiększa się stale grono "lalkowe", bo uważam to za wspaniałe hobby :-)
      Dziękuję za miłe słowa na temat Akiko i pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Po pierwsze: Akiko ma przepiękną suknię i cudownie się prezentuje na łonie przyrody:)
    Po drugie: jest mi bardzo miło i dziękuję za nominację. Oczywiście mogę wziąć udział w zabawie, ale nie za bardzo wiem, co trzeba zrobić. Czy polega to na tym, żeby odpowiedzi umieścić na blogu, wymyślić nowe pytania i wybrać następne osoby?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak! Miło mi też, że przyjmujesz zaproszenie do zabawy :-)
      Chętnie dowiemy się coś więcej na temat Autorów Blogów.
      Bardzo dziękuję za miły komentarz i ślę serdeczności!

      Usuń
  3. Rude włosy sprawiły, że Akiko jest wyjątkowa. Pięknie pozuje. Wspaniały plener wybrałaś. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo i z onieśmieleniem przyznaję, że właśnie to chciałam przeczytać :)))
      Dobrego weekendu!

      Usuń
  4. Akiko jeszcze wydelikatniała po zmianie koloru włosów :) A na pytanie: "czego chcieć jeszcze?", zawarte w treści notki, odpowiem: "urlopu!"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głodnemu chleb na myśli, więc śmiem przypuszczać, że też tęsknisz za urlopem ;-)
      Masz rację, wolne by się przydało! I to jak!
      Za miłe słowa na temat Akiko ogromnie dziękuję :-)
      Pozdrowienia!

      Usuń
  5. cudowności. :) Park Sikory i deptak po stronie Olzy - tej Czeskiej stronie są cudowne.
    Byliśmy tam nie raz. Lubię te klimaty i to miejsce.
    A Akiko to prawdziwa modelka, włosy ma przepiękne.
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spacer po deptaku jest wyjątkowy, bo panuje tam niezwykła (nie umiem tego określić, ale tak jest!) atmosfera! Czesi wydają mi się bardzo miłym i uprzejmym narodem i tak go postrzegam! Wyobrażacie sobie, że nawet niektóre parkingi przy rynku są bezpłatne?! Jest więcej takich niuansów stanowiących o moim zdaniu na temat najbliższych sąsiadów...
      Fajnie też, że podoba Ci się moja Akiko :-)

      Usuń
    2. coś w tym jest. Wraz z moim często wracamy na deptak po drugiej stronie Olzy.pozdrawiam.

      Usuń
  6. Dzięki tej zabawie dowiedziałam się co nie co o Tobie:))
    Panienka prześliczna! Ciekawa kreacja - czy to z materiału szyta, czy szydełkowa?
    Niezwykłość przyrody nieustannie mnie zachwyca - są jeszcze miejsca na Ziemi,gdzie widok takich krajobrazów zapiera dech w piersiach!
    Miał ktoś pomysł na wyrzeźbienie takich ławeczek, mam tylko nadzieję, że poświęcono na ten cel stare, martwe drzewa...
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ławeczki są...intrygujące w swojej formie i przyciągają uwagę :-)
      Plenery są tam naprawdę wspaniałe!
      Co do sukni to uszyłam ją z ... szalika! To barwne niteczki tworzące kostki pomiędzy podłużnymi sznureczkami...trudno to nawet opisać. Bałam się, że po rozcięciu będą się pruć, ale nawet udało mi się nad tym zapanować :-) Dół sukienki to swobodnie zwisające "sznureczki".
      Bardzo się cieszę, że całość Ci się podoba :-)
      Pozdrowienia!

      Usuń
  7. You did a great job on Akiko's reroot! She also look very nice in her dress. Congrat on being nominated for the Leibster award.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Phyllis za miły komentarz :-)
      Serdeczne pozdrowienia!

      Usuń
  8. Amilo wygląda przepięknie w tej kreacji!Włosy również ma rewelacyjnie.Doskonałe miejsce wybrałaś na sesję.
    Bardzo dziękuję za nominację.Czuję się wyróżniona i doceniona.
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słownikiem się nie przejmuj, mój telefon co chwilę robi mi takie psikusy :))) Fajnie, że Akiko Ci przypadła do gustu :-)
      Bardzo się też cieszę, że weźmiesz udział w zabawie!
      Pozdrowionka!

      Usuń
  9. Olu ... lalka bardzo urodziwa a włosy mają śliczny kolor .... do tego super fotki z przyjemnością je oglądałam . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, Bogusiu, pozdrawiam Cię bardzo serdecznie!

      Usuń
  10. Прекрасная фотосессия!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję, Olgo i ślę serdeczności!

      Usuń
  11. First of all, congratulations on doing such a beautiful job with the rerooting. Your doll's hair is simply beautiful! This subject has occupied my mind for awhile. Today I received a doll head I ordered for the purposes of rerooting. It's previous owner seems to have given up. So I will undertake the challenge. I don't have the proper tools either, but I am looking at your amazing work which encourages me to try. Your photos for the photo shoot are as stunning as ever!
    As for the Liebster Award, this is always a fun exercise which helps us to know you just a little bit more. Thank you for sharing.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że panna i jej nowe włosy Ci się podobają :-)
      Będę trzymać kciuki za udany reroot Twojej lalki! Koniecznie pokaż ją na Blogu, kiedy skończysz :-)
      Miło mi, że zdjęcia Akiko Ci się spodobały, pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  12. Przepiękna! Jestem nią oczarowana, ten kolor i fryzura, pięknie podkreślają jej kości policzkowe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawiłaś mi ogromną przyjemność swoim komentarzem :-)
      Ślę Ci pozdrowienia!

      Usuń
  13. Akiko niesamowicie wygląda w tych włosach i zrobiłaś śliczną sesję. Dobór scenerii jak dla mnie trafiony w dziesiątkę! Tabliczka powieszona do góry nogami...może to taki ślad po tej osobie, która przykręcała? Coś jak kiedy ludzie nieraz piszą coś pod tapetą:)
    Bardzo się cieszę, że mogłam przeczytać Twoje odpowiedzi i bardzo Ci dziękuję za udział w zabawie.
    Też bym chciała mieć wypasiony aparat:) Musiałam wyguglać, co to wyrzostki i takie placki brzmią intrygująco:)
    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Placki są po prostu palce lizać! Właśnie te, pieczone na mocno rozgrzanej, gorącej blasze. Bez tłuszczu! Okrasą są do nich właśnie wyrzoski, o niesamowitym, niepowtarzalnym smaku! To nie gulasz, to specjalnie smażone okrawki mięska! Mało kto potrafi już je zrobić według tamtego, starego przepisu...
      Tabliczka na odwrót..może masz słuszność. Człowiek postanowił zostawić po sobie jakiś ślad :)))
      Skoro Akiko Ci się spodobała, pozostaje mi tylko się cieszyć!
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  14. Najpierw zacznę od tematu lalkowego i pięknej rudej Neko, świetnie dobrany dla niej kolor. Nawet w pierwszym momencie nie zdałam sobie sprawy, że to był reroot, wygląda totalnie profesjonalnie, lepiej niż od Mattela ;D Jakich włosków użyłaś? Bardzo ładnie i gładko się układają. Suknia dodaje jej szyku, bardzo mi się podoba. Neko w takim wydaniu jest naprawdę jedyna w swoim rodzaju :)

    Co do Liebster Award, ogromnie dziękuję za nominację, nie wiedziałam że ruszyła w tym roku kolejna edycja tej zabawy. W zeszłym roku bardzo fajnie to wyszło i można było się dowiedzieć więcej o znajomych autorach blogów, więc to zdecydowanie ciekawa inicjatywa, postaram się zamieścić odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój akces w sprawie przyłączenia się do zabawy bardzo mnie ucieszył, chętnie dowiem się czegoś nowego :-)
      Reroot (Twoja opinia sprawiła mi ogromną przyjemność) wykonałam (o zgrozo!) z odebranych włosków Summer Fashionistas (które posiadałam w ilości trzy i mogłam sobie pozwolić). Myślałam, że tę czynność porzucę, bo odcinałam włosy z głowy Summer i za pomocą igły, czyniąc na końcu supełek, przekłuwałam do Neko! Wydawało mi się, że trwa to wieki i nigdy nie skończę! Jednak w efekcie kolor włosków w zestawieniu z urodą Azjatki wypadł dość dobrze a włoski same z siebie ułożyły się w pokazany sposób...
      Wielce mnie uradował Twój komentarz, dziękuję i serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
    2. Olu, wyszło super i było warto, jednak te Mattelowskie włoski są najlepsze. Sama nie raz korzystałam z recyklingu lalkowych włosów, więc wiem że jest to o wiele trudniejszy reroot. Poradziłaś sobie znakomicie :)

      Usuń
  15. Przepiękna sesja :D z cudną modelką :D Jestem pod wrażeniem :D
    Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wiem, jak Akiko wyglądała w swoim poprzednim wcieleniu, ale to jest piękne. Miło było poczytać co nieco o Tobie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Super kolor włosków i bardzo ładny reroot. :)
    Dziękuję bardzo za nominację :-* Nie spodziewałam się zupełnie. Postaram się odpowiedzieć jak najszybciej na Twoje pytania, ale raczej nie będę nikogo nominować, bo nie znam zbyt dużo blogów, i na pewno w 90% bym się zdublowała.
    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow reroot wyszedl znakomicie <3 Ciekawa jestem co to za wlosy? Jakies z odzysku? Wyglada teraz cudnie -olsniewa :)

    OdpowiedzUsuń